سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحول در زندگی
تغییرکوچک ،،، اتفاقات بزرگ 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

6 اشتباه رایج در ازدواج

تمام ازدواج ها با امیدواری و رویای داشتن آینده ای روشن آغاز می شود ولی معدودی از آنها انتظارات زوجین را به طور کامل برآورده می کنند.
این وضعیت دلایل مختلفی دارد که ما در اینجا به شش دلیل اساسی آن اشاره می کنیم. تمام کسانی که قصد ازدواج دارند باید از این دلایل آگاه باشند.
1-ازدواج به خاطر عشق، بدون اینکه قبل از آن میزان عشق اندازه گیری شود.
  تردیدی وجود ندارد که تمام ازدواج ها با احساسی از عشق و علاقه متقابل آغاز می شود. ازدواج کردن، تنها براساس احساسات عاشقانه کار اشتباهی است؛ زیرا در بیشتر مواقع این احساسات عمیق نیست و با گذشت زمان رنگ می بازد و مسائل مهمتری مثل «زمینه خانوادگی»، «ارزش ها»، «باورهای مذهبی» و «ثبات مالی» خود را نشان می دهند. ولی متاسفانه تمام کسانی که عشق را..... بقیه مطالب در ادامه مطلب 

 خنک کننده لپ تاپ

 

-ازدواج به خاطر عشق، بدون اینکه قبل از آن میزان عشق اندازه گیری شود.
    تردیدی وجود ندارد که تمام ازدواج ها با احساسی از عشق و علاقه متقابل آغاز می شود. ازدواج کردن، تنها براساس احساسات عاشقانه کار اشتباهی است؛ زیرا در بیشتر مواقع این احساسات عمیق نیست و با گذشت زمان رنگ می بازد و مسائل مهمتری مثل «زمینه خانوادگی»، «ارزش ها»، «باورهای مذهبی» و «ثبات مالی» خود را نشان می دهند. ولی متاسفانه تمام کسانی که عشق را در اولویت قرار می دهند این مسائل اساسی را نادیده می گیرند.
    2-ازدواج بدون هیچ وجه اشتراک
    ازدواج با فردی که با او هیچ وجه اشتراکی ندارید به خودی خود موجب بی ثباتی در ازدواج نمی شود ولی با رعایت این مساله، زوجین از زندگی مشترک لذت بیشتری می برند.
    وقتی به دنبال شریک زندگی می گردید این نکته را در نظر داشته باشید. به علل مختلف قبل از ازدواج اهمیت این مساله نادیده گرفته می شود و تنها پس از ازدواج است که زوجین به فکر چاره می افتند!
    هرچند ممکن است پس از ازدواج نیز برای این کار دیر نباشد اما امکان دارد وضعیت ناخوشایندی پیش آید که به بی ثباتی در ازدواج بیانجامد.
    3-مطرح نکردن سوالات مناسب
    همان طور که قبلانیز اشاره شد تصمیم گیری ای که تنها براساس عشق باشد می تواند نتایج منفی به دنبال داشته باشد. برای داشتن ازدواجی موفق باید اقداماتی صورت گیرد. شناختن زندگی گذشته همسر و سایر نکات می تواند بسیار موثر باشد ولی بسیاری از جوانان یا این حقایق را نمی دانند و یا از اهمیت جنبه های مختلف در موفقیت ازدواج بی خبر هستند.
    4-خودداری از تحقیق و تفحص
    شاید گمان کنید پرس وجو کردن در مورد زندگی گذشته نامزدتان فکر خوبی نیست. این تصور باعث می شود بسیاری از زنان و مردان پیش از ازدواج از مطرح کردن سوالات مفید خودداری کنند.
    5-متکی بودن به توصیه دیگران
    تعداد زیادی از مردان و زنان جوان غالبا به توصیه دوستان و خویشاوندان خود ازدواج می کنند. با اینکه اکثر دوستان و خویشاوندان از حسن نیت برخوردارند ولی این کار، فکر خوبی نیست.
    در واقع کسی که می خواهد ازدواج کند بهترین فرد برای انتخاب شریک زندگی خود می باشد. بهترین راه این است که پس از اینکه جوانان همه مسائل را مورد بررسی قرار دادند توصیه های دیگران را نیز در نظر بگیرند.
    6-ازدواج به خاطر جلب رضایت دیگران
    گاهی افراد برای خوشحالی دیگران- از جمله والدین و خویشاوندان- ازدواج می کنند. یادتان باشد هرگز خوشبختی خود را در مخاطره قرار ندهید. در بیشتر مواقع، ازدواج بدون احتیاط لازم صورت می گیرد و در نتیجه ممکن است انسان با فرد نامناسب ازدواج کند.
    اگر واقعا مصمم هستید که ازدواجی هیجان انگیز، عاشقانه و پربار داشته باشید باید توصیه های فوق را جدی بگیرید.
   
    
 روزنامه کیهان، شماره 19930 به تاریخ 29/2/90، صفحه 7 (خانواده)

?


[ یکشنبه 90/3/1 ] [ 1:37 عصر ] [ یوسف دیلمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

وخدا هرکه خواهد،روزی بی شمار می دهد...!!!
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 42
بازدید دیروز: 121
کل بازدیدها: 259793

نام و نام خانوادگی:

ایمیل:

توضیحات: