سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحول در زندگی
تغییرکوچک ،،، اتفاقات بزرگ 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 

خاطرات سفر به کربلا...!

قسمت نهم

 

در مسیر حرم مطهر علی بن ابیطالب(ع) جمعیت زیادی درحال پیاده روی بودند تا به آن جای مقدس بروند و ازدحام زیاد جمعیت حتی کار را برای ماموران دولتی عراق جهت بازرسی سخت کرده بود و کنترل این جمعیت کاری بس دشوار بود ، چراکه زائرین مجبور بودند درفضای بسیارکم به مسیر خود ادامه دهند تا به مقصد برسند. قبل از رسیدن به حرم مطهر امام علی(ع) از منطقه ای به نام وادی السلام عبور کردیم.

وادی السلام نام قبرستانی در شهر نجف است. شهرت آن به علت روایاتی است که این قبرستان را محل رجعت تعدادی از پیامبران و امامان و مومنین در روز رجعت می دانند. قبرستان وادی السلام در قسمت شمالی حرم علی بن ابیطالب(ع) در شهرنجف واقع است و بزرگترین قبرستان خاورمیانه محسوب می شود. این قبرستان از جنوب به حرم امام علی(ع) و خیابان اصلی نجف – کوفه (شارع علی بن ابیطالب) از شرق به جاده نجف – کربلا ، از شمال به منطقه حی المهندسین و از غرب به دریای سابق نجف محدود می گردد.


در روایات است که ارواح مومنین این قبرستان گردهم می آیند و هرمومنی که از دنیا برود ملکی روحش را به اینجا می آورد و هرکس که در این قبرستان دفن شود عذاب قبر از او برداشته می شود.

پیامبر اسلام (ص) در همین مورد خطاب به علی بن ابیطالب(ع) گفته است : تو برادر من هستی وعده دیدار من و شما در وادی السلام است...

روایتی را از امام علی (ع) در مورد این قبرستان نقل کرده است. در این روایت، امام علی (ع) همراه یکی از اصحاب خویش، به وادی السلام می‌رود و در آنجا می‌فرماید: هیچ مومنی در جایی از زمین نمیرد مگر آن که به روح او فرمان دهند که به وادی السلام آید. اینجا، نقطه‌ای از بهشت است.. 

در این قبرستان علاوه بر قبور اهالی عراق ، قبور مختلفی از اهالی کشور ایران ، هند ، پاکستان ، لبنان و دیگر کشورها دیده می شود. درقبرستان وادی السلام بسیاری از نامداران و شخصیت های دینی و نیز غیردینی دفن شده اند:

قبر حضرت هود (ع) – حضرت صالح (ع) که در ورودی قبرستان قرار دارد. علامه قطب الدین راوندی – آیت ا... سیدجمال الدین گلپایگانی – آیت ا... سیدمحمدباقر صدر – آیت ا... سیدجمال الدین افجه ای – آیت ا... سیدعلی قاضی طباطبایی – رئیس علس دلواری و ... از جمله این شخصیت ها هستند.

پس از زیارت و قرائت فاتحه برای اهل قبور در وادی السلام برای رفتن به زیارت آقا امام علی بن ابیطالب(ع) به راه افتادیم.

 

 

 

پایان قسمت نهم

ادامه دارد...

 

 

 

  باتشکر

نویسنده: یوسف دیلمی

 

 

 


[ جمعه 94/10/18 ] [ 11:18 صبح ] [ یوسف دیلمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

وخدا هرکه خواهد،روزی بی شمار می دهد...!!!
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 27
بازدید دیروز: 56
کل بازدیدها: 260105

نام و نام خانوادگی:

ایمیل:

توضیحات: