سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحول در زندگی
تغییرکوچک ،،، اتفاقات بزرگ 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 

خاطرات سفر به کربلا...!

قسمت هفتم

 

درمسیر مسجدکوفه تا مسجدسهله صحنه های زیبایی به چشم می خورد. پلیسی را دیدم درحال ماساژ دادن زائرین بود و با وجود سردی هوا عرق زیادی روی پیشانیش نمایان شده بود حتی یک لحظه به خود استراحت نمی داد و به محض اینکه خستگی را از تن زائری بیرون می برد بلافاصله زائر بعدی را ماساژ می داد!! همه عابرین با دیدن این صحنه برای آن پلیس مهربان دعای خیروسلامتی میکردند.

  

  

         


کمی جلوتر دو دختر 2 و 4 ساله جعبه های دستمال کاغذی را در دست گرفته تا زائرینی که از انجا عبور می کنند و نیازمند دستمال بودند از دستان مهربان دو کودک دستمال بردارند. همه مردم کوفه به طریقی درحال خدمت به امام حسین (ع) و زائرین وی بودند و از هیچ کمکی دریغ نمی کردند. به مسجد سهله رسیدیم مسجد سهله در شمال غربی مسجد کوفه قرار دارد و حدود 2کیلومتر با آن فاصله دارد. این مسجد تقریبا به شکل مستطیل و دارای 4ضلع می باشد. ساحت مسجد، رو باز است و درمیان و گوشه و کنارهای آن چندمقام و محراب مربوط به پیامبران و امامان وجود دارد. در احادیث معصومان (ع) تاکید شده که این مسجد منزلگاه و محل بیت المال امام مهدی (عج) است. درمورد فضایل مسجدسهله روایات زیادی نقل شده است از جمله اینکه اینجا محل ریسندگی حضرت عیسی (ع) بوده و همین جا به آسمان عروج کرده و مقام ایشان در آن مشهور است. از این مسجد نیز حضرت ابراهیم (ع) به یمن رفت و مقام حضرت ابراهیم در آن مشهور است. در این مسجد مقامی است که منصوب به حضرت صالح(ع) است. مهمترین قسمت مسجد سهله که این مسجد را به امام زمان (عج) پیوند می دهد مقام امام عصر والزمان(عج) است که به نام مقام صاحب الزمان (عج) یا صاحب العصر و صاحب الامر شناخته می شود. این مقام در قسمت میانی مسجد کمی مایل به سمت جنوب در بین مقامهای امام سجاد(ع) و حضرت یونس (ع) قرار دارد.

حضرت ولی عصر(عج) در این مقام نماز و دعا و نیایش به جا آورده اند و عالم بزرگوار علامه بحرالعلوم آن حضرت را در این مکان شریف درحال مناجات با پروردگار زیارت کرده اند.

همچنین مقام حضرت امام جعفرصادق(ع) ، مقام حضرت خضرنبی (ع) نیز در این مسجد قرار دارند. پس از زیارت و به جای آوردن اعمال مسجدسهله از آنجا خارج شده و آماده حرکت به سمت شهر نجف شدیم.

      

      

 

 

پایان قسمت هفتم

ادامه دارد...

 

 

 

 

  باتشکر

نویسنده: یوسف دیلمی

 


[ پنج شنبه 94/10/3 ] [ 10:26 صبح ] [ یوسف دیلمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

وخدا هرکه خواهد،روزی بی شمار می دهد...!!!
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 56
کل بازدیدها: 260096

نام و نام خانوادگی:

ایمیل:

توضیحات: